Chcesz zrozumieć na czym polega funkcjonowanie landing page? A może marzysz stworzyć własną stronę? Jeśli odpowiedź brzmi tak, dowiedz się o tym już teraz!
Co to jest landing page – wyjaśniamy!
Landing page stanowi niezbędny element podczas prowadzenia sprzedaży internetowej. Jest to pojedyncza strona docelowa (nazywana też stroną lądowania czy stroną produktową) stworzona, aby reklamować dany produkt czy usługę.
W jaki sposób funkcjonuje landing page?
Landing page jest stroną na którą trafia użytkownik po kliknięciu w reklamę. Jej zadaniem jest utrzymanie potencjalnego klienta na danej witrynie i jednocześnie zachęcenie go do skorzystania z oferowanych tam usług jak np. założenie konta, zakup danego produktu, wypełnienie formularza itp.
Jakie cechy powinna mieć efektywna landing page?
Dobra strona docelowa charakteryzuje się:
- prostotą – duża ilość tekstu działa na niekorzyść landing page. Treść musi być krótka i przyjemna do czytania, podobnie jak design – prosty i nie rozpraszający,
- przyciągającym wyglądem – grafika gra ogromną rolę w zainteresowaniu użytkowników, a reklamę praktycznie każdej usługi da się przedstawić w atrakcyjny wizualnie sposób,
- starannie zaplanowanym CTA – Call to Action (wezwanie do działania) jest tym co powinien kliknąć czytelnik po zapoznaniu się z ofertą. W zależności od reklamy jest to przycisk z napisem „Kup teraz!” albo „Dowiedz się więcej”, „Zamów” itd. Dobre CTA musi przyciągać wzrok i być umiejscowione tak ,aby użytkownik go nie przeoczył,
- brakiem rozpraszaczy – brak odciągających uwagi dodatków graficznych to bardzo ważny punkt, niemniej istotny jest też brak dodatkowych linków. Jak już wcześniej wspominaliśmy, strona docelowa musi być prosta w odbiorze – jedyny link na niej powinien być linkiem od przycisku CTA. Wstawienie innych odnośników może odciągnąć potencjalnego klienta od oferty i tym samym utracić go bezpowrotnie.
- obecnością wcześniejszych realizacji/opinii – umieszczanie pozytywnych recenzji i wcześniejszych zleceń znacznie zwiększa nasze szanse na zdobycie zaufania użytkownika.
Landing page – przykład
Na zakończenie weźmy pod lupę landing page naszej firmy.
Mamy tutaj doskonały przykład dobrej strony docelowej. Kolory świetnie współgrają ze sobą i są przyjemne dla oka, na pierwszy plan wychodzi natomiast główny nagłówek oraz przycisk CTA. Każdy potencjalny klient w swoich pierwszych sekundach przebywania na stronie powinien poczuć się zachęcony do skorzystania z propozycji.
W dalszej części widzimy krótki opis firmy i pod spodem dokładną ofertę.
Na końcu zaś mamy przedstawione przykłady realizacji. Podczas tworzenia swojej własnej landing page nie zapominaj o jej głównym celu – konwersji. Zachowaj równowagę między estetyką, a użytecznością a z pewnością zyskasz wielu nowych klientów