{ }

Chcesz zrozumieć na czym polega funkcjonowanie landing page? A może marzysz stworzyć własną stronę? Jeśli odpowiedź brzmi tak, dowiedz się o tym już teraz!

Co to jest landing page – wyjaśniamy!

Landing page stanowi niezbędny element podczas prowadzenia sprzedaży internetowej. Jest to pojedyncza strona docelowa (nazywana też stroną lądowania czy stroną produktową) stworzona, aby reklamować dany produkt czy usługę.

W jaki sposób funkcjonuje landing page?

Landing page jest stroną na którą trafia użytkownik po kliknięciu w reklamę. Jej zadaniem jest utrzymanie potencjalnego klienta na danej witrynie i jednocześnie zachęcenie go do skorzystania z oferowanych tam usług jak np. założenie konta, zakup danego produktu, wypełnienie formularza itp.

Jakie cechy powinna mieć efektywna landing page?

Dobra strona docelowa charakteryzuje się:

  • prostotą – duża ilość tekstu działa na niekorzyść landing page. Treść musi być krótka i przyjemna do czytania, podobnie jak design – prosty i nie rozpraszający,
  • przyciągającym wyglądem – grafika gra ogromną rolę w zainteresowaniu użytkowników, a reklamę praktycznie każdej usługi da się przedstawić w atrakcyjny wizualnie sposób,
  • starannie zaplanowanym CTA – Call to Action (wezwanie do działania) jest tym co powinien kliknąć czytelnik po zapoznaniu się z ofertą. W zależności od reklamy jest to przycisk z napisem „Kup teraz!” albo „Dowiedz się więcej”, „Zamów” itd. Dobre CTA musi przyciągać wzrok i być umiejscowione tak ,aby użytkownik go nie przeoczył,
  • brakiem rozpraszaczy – brak odciągających uwagi dodatków graficznych to bardzo ważny punkt, niemniej istotny jest też brak dodatkowych linków. Jak już wcześniej wspominaliśmy, strona docelowa musi być prosta w odbiorze – jedyny link na niej powinien być linkiem od przycisku CTA. Wstawienie innych odnośników może odciągnąć potencjalnego klienta od oferty i tym samym utracić go bezpowrotnie.
  • obecnością wcześniejszych realizacji/opinii – umieszczanie pozytywnych recenzji i wcześniejszych zleceń znacznie zwiększa nasze szanse na zdobycie zaufania użytkownika.

Landing page – przykład

Na zakończenie weźmy pod lupę landing page naszej firmy.

home-page1

Mamy tutaj doskonały przykład dobrej strony docelowej. Kolory świetnie współgrają ze sobą i są przyjemne dla oka, na pierwszy plan wychodzi natomiast główny nagłówek oraz przycisk CTA. Każdy potencjalny klient w swoich pierwszych sekundach przebywania na stronie powinien poczuć się zachęcony do skorzystania z propozycji.

home-page2

W dalszej części widzimy krótki opis firmy i pod spodem dokładną ofertę.

home-page2 Na końcu zaś mamy przedstawione przykłady realizacji.

Podczas tworzenia swojej własnej landing page nie zapominaj o jej głównym celu – konwersji. Zachowaj równowagę między estetyką, a użytecznością a z pewnością zyskasz wielu nowych klientów

Tworzymy rozwiązania dla Twojego biznesu! E-commerce, który działa!