{ }

Poznaj ten niezwykły rodzaj sprzedaży detalicznej i odkryj możliwość prowadzenia sklepu bez posiadania fizycznego towaru!

Jak działa dropshipping?

W dzisiejszym świecie handlu online wiele osób pragnie stworzyć własną firmę i rozpocząć sprzedaż swoich usług bądź produktów, aczkolwiek konieczność wydatków związanych z wynajmem magazynu czy kupna towaru skutecznie je do tego zniechęca. Dropshipping jest idealnym rozwiązaniem tych problemów – daje możliwość prowadzenia skutecznego biznesu bez konieczności posiadania własnego inwentarza.

obrazek-dropshipping

Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/e-commerce-online-zakupy-8422939/

Oficjalna definicja dropshippingu to model logistyczny w handlu online, który umożliwia właścicielowi sklepu sprzedaż produktów bez konieczności posiadania ich fizycznie w magazynie. Zamówienie, które składa klient jest przekazywane bezpośrednio do producenta bądź hurtowni, która następnie wysyła dany produkt do kupującego. Głównym zadaniem sklepu jest reklamowanie oferty oraz zajmowanie się pozyskiwaniem i obsługą klientów. Dzięki takiej strategii sprzedaży detalicznej sprzedający nie muszą opłacać kosztów przechowywania produktów, wynajmu magazynu czy zatrudnienia pracowników.

Zalety i wady dropshippingu

Ten rodzaj sprzedaży detalicznej posiada szereg atutów, dzięki którym wielu właścicieli decyduje się spróbować tej metody. Oto kilka z nich:

  • minimalny kapitał początkowy – dzięki braku konieczności najmowania magazynu i sprowadzania towarów koszt rozpoczęcia biznesu opiera się na odpowiednim przygotowaniu strony internetowej, reklamy i obsługi klienta,
  • elastyczność – biznes opierający się na dropshippingu może być prowadzony z dowolnego miejsca na Ziemi, nie ma fizycznego ograniczenia w postaci przymusu nadzorowania magazynu,
  • szeroki asortyment produktów – jeśli dany produkt nie cieszy się zbytnim zainteresowaniem można szybko zmienić go na inny bez ryzyka utraty pieniędzy, równie łatwe jest wprowadzanie nowych towarów do sklepu,
  • łatwe zarządzanie – dropshipping nie wymaga wielu zobowiązań, głównym zadaniem sprzedawcy jest dbanie o renomę sklepu i pozyskiwanie nowych klientów.

Niestety jak każdy inny model, ta strategia sprzedaży ma również swoje minusy, jak np.:

  • konkurencja – dropshipping dzięki swojej prostocie stał się bardzo popularny, przez co ciężko się wyróżnić na rynku,
  • niskie marże – z racji ogromnej konkurencji sklep oparty na dropshippingu musi uzyskać dobre wyniki sprzedaży, aby nie być stratnym, co jest trudne, zwłaszcza na początku,
  • ryzyko – wybór dostawcy musi być bardzo dobrze przemyślany, w przeciwnym przypadku klienci będą dostawać produkty słabej jakości, co będzie niszczyć renomę sklepu; niestety nie ma się kontroli nad przebiegiem realizacji zamówienia.

Kluczem do sukcesu w dropshippingu jest wybór niezawodnego dostawcy, skuteczna reklama i odpowiednia obsługa klienta. Spełnienie tych wymagań będzie równało się zyskowi i satysfakcji z własnego biznesu.

Tworzymy rozwiązania dla Twojego biznesu! E-commerce, który działa!