Poznaj ten niezwykły rodzaj sprzedaży detalicznej i odkryj możliwość prowadzenia sklepu bez posiadania fizycznego towaru!
Jak działa dropshipping?
W dzisiejszym świecie handlu online wiele osób pragnie stworzyć własną firmę i rozpocząć sprzedaż swoich usług bądź produktów, aczkolwiek konieczność wydatków związanych z wynajmem magazynu czy kupna towaru skutecznie je do tego zniechęca. Dropshipping jest idealnym rozwiązaniem tych problemów – daje możliwość prowadzenia skutecznego biznesu bez konieczności posiadania własnego inwentarza.
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/e-commerce-online-zakupy-8422939/
Oficjalna definicja dropshippingu to model logistyczny w handlu online, który umożliwia właścicielowi sklepu sprzedaż produktów bez konieczności posiadania ich fizycznie w magazynie. Zamówienie, które składa klient jest przekazywane bezpośrednio do producenta bądź hurtowni, która następnie wysyła dany produkt do kupującego. Głównym zadaniem sklepu jest reklamowanie oferty oraz zajmowanie się pozyskiwaniem i obsługą klientów. Dzięki takiej strategii sprzedaży detalicznej sprzedający nie muszą opłacać kosztów przechowywania produktów, wynajmu magazynu czy zatrudnienia pracowników.
Zalety i wady dropshippingu
Ten rodzaj sprzedaży detalicznej posiada szereg atutów, dzięki którym wielu właścicieli decyduje się spróbować tej metody. Oto kilka z nich:
- minimalny kapitał początkowy – dzięki braku konieczności najmowania magazynu i sprowadzania towarów koszt rozpoczęcia biznesu opiera się na odpowiednim przygotowaniu strony internetowej, reklamy i obsługi klienta,
- elastyczność – biznes opierający się na dropshippingu może być prowadzony z dowolnego miejsca na Ziemi, nie ma fizycznego ograniczenia w postaci przymusu nadzorowania magazynu,
- szeroki asortyment produktów – jeśli dany produkt nie cieszy się zbytnim zainteresowaniem można szybko zmienić go na inny bez ryzyka utraty pieniędzy, równie łatwe jest wprowadzanie nowych towarów do sklepu,
- łatwe zarządzanie – dropshipping nie wymaga wielu zobowiązań, głównym zadaniem sprzedawcy jest dbanie o renomę sklepu i pozyskiwanie nowych klientów.
Niestety jak każdy inny model, ta strategia sprzedaży ma również swoje minusy, jak np.:
- konkurencja – dropshipping dzięki swojej prostocie stał się bardzo popularny, przez co ciężko się wyróżnić na rynku,
- niskie marże – z racji ogromnej konkurencji sklep oparty na dropshippingu musi uzyskać dobre wyniki sprzedaży, aby nie być stratnym, co jest trudne, zwłaszcza na początku,
- ryzyko – wybór dostawcy musi być bardzo dobrze przemyślany, w przeciwnym przypadku klienci będą dostawać produkty słabej jakości, co będzie niszczyć renomę sklepu; niestety nie ma się kontroli nad przebiegiem realizacji zamówienia.
Kluczem do sukcesu w dropshippingu jest wybór niezawodnego dostawcy, skuteczna reklama i odpowiednia obsługa klienta. Spełnienie tych wymagań będzie równało się zyskowi i satysfakcji z własnego biznesu.